tirsdag 15. mars 2016

Kanskje kommer våren - snart?


Har sydd litt - behagelige bukser til minsten.
Ble litt inspirert nå som det plutselig er blitt så varmt.

 Brukte tekstiler som tidligere har levd et liv som gardin og som dynetrekk.
To gensere - en kjøpt brukt, og en ny i økologisk bomull. 
Miljøvalg...
:)




Minsten liker godt å gå med disse enkle buksene. 
De glir ikke ned på baken som mange andre bukser gjør når man bøyer seg.




Måtte ha med et bilde av Dolly. 
Hun er en liten amerikansk dukkebaby, kjøpt i gave til minsten i USA.
Det er stor stas med Dolly.
Hun har hjemmesydde og hjemmestrikka klær på. 
De små skoene fikk minsten til jul. 

Burde sikkert hatt tresko i stedet for sko i plast... 




6 kommentarer:

  1. Så deilige og kjekke bukser! Kan tenke meg dei er behagelige å bruke. Supert gjenbruk!
    Skjønne Dolly også i fine heimelaga kle:) Kan styre mi begeistring for crocs...hi hi.Tenk at det finst til dokker også! Må berre innrømme at det er det styggaste fottøy eg veit om;) Veit at mange elsker dei og synest dei er veldig gode, men det trur eg ikkje heilt på:)
    Ha ein fin kveld! Klem frå meg:)

    SvarSlett
  2. Så deilige bukser! Kunne tenkt å gå i myke bukser med strikk i livet jeg også. Er deilig da! Men ser ikke så bra ut på godt voksne damer. Heldigvis har jeg en kosebukse jeg bruker hjemme. Den jeg har nå sitter veldig godt, samtidig som den er god.

    Det er deilig at det endelig er litt vårvær! Vi har startet påskeferien, og burde vært ute i solen, men vi har trengt å være inne å slappe av. Så jeg håper at det ikke var de eneste solglade dagene i påsken, men det byr seg nye anledninger.

    Jeg har fått sydd i body i dag, som skal gis bort i en forsinket bursdagsgave. Håper på å få sydd en bukse til også.

    Symaskinen min var på service mens jeg var i Polen. Nå fungerer den supert igjen! Virkelig en fornøyelse å sy på den. Hadde glemt at det skulle være så bra.

    Ønsker deg og familien en fin påske!

    SvarSlett
  3. Gøy med ting som har levd et liv som noe og som du gjenoppliver som noe helt annet! :)

    SvarSlett
  4. Hvor er de skønne! Jeg sværger også til hjemmelavede bukser til Bettefisen; så kan man få dem til at passe godt på alle leder og kanter. Har samme problem med at de købte (altid dem vi får i gave) glider ned...og for at de fx ikke glider ned, så skal de snøres eller bindes godt til i livet, hvilket betyder, at han har svært ved selv at få bukserne op og ned, når han skal på toilettet!
    Hvordan laver du taljen - er det blot en ret stram og god kvalitetsrib, eller indsætter du et stykke bred elastik inden i?

    TAK igen for kommentarern hos mig - jeg er snart tilbage ;-) KH Lilly

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å høre at alt er bra til over i Danmark, Lilly :) Ja, jeg bruker kun ribb fra Stoff og Stil. Jeg har ikke strikk inni ribben- det går fint uten. Klem :)

      Slett
    2. Tusind tak, Elisabeth :-) Ja, det lysner nu! Herligt.
      Tak for sytips - men hej, hvor mange centimeter kortere (CIRKA) end barnets omkreds ved livet laver du så ribben, så den ikke bliver for slap...også efter brug??? KH L

      Slett