onsdag 4. november 2015

Det strikkes ....


Jeg strikker...

Vrangborden og en del av bolen hadde svigermor begynt på til minste mini. 
Det skulle bli en genser, men oppskriften kunne jeg ikke finne.

I og med at jeg ikke orker å strikke armer, ble jeg veldig glad da jeg fant en søt oppskrift på en slags tunika/topp uten ermer som jeg kan strikke videre slik at vi ender opp med et helt plagg til slutt.

Her kan du se hvordan den kan se ut. 

Sandnes garn oppskrift. 
De har veldig mange fine oppskrifter, men de er veldig "strenge" på 
at man kun får kjøpe oppskriftsheftet om man kjøper garn også. 
Litt tungvint for meg som har mye garn...

Heldigvis kom jeg over oppskriften i et Allers blad på venteværelse til legekontoret. 
Spurte pent om jeg kunne rive ut oppskriften, og fikk lov til det. 

Veldig gøy med raske prosjekt, og denne er praktisk for småtroll i barnehagen.


Noen som kan tipse om flere enkle, greie strikkeoppskrifter på nett ?
Jeg kjenner jo til Drops nettsider med gratis oppskrifter, men noen andre? 

4 kommentarer:

  1. Det blir nok ein flott tunika:) Ikkje alltid så lett å ta over halvferdige handarbeid etter andre. Og ermer ER kjedelig å strikke. Rett før svigermor døde hadde ho akkurat strikka ferdig eit pledd til dotter mi. Eit slikt som er strikka av desse kjempenøsta. Ho hadde strikka eit til alle barnebarna og dette var det siste. Det vart veldig sterkt for dotter mi at det siste ho strikka på var til henne så det pleddet betyr mykje. Og det siste eg gjorde for svigermor var å fløke opp nøstet slik at ho fekk det ferdig. Fine og gode minne.
    Kjenner ikkje til andre gratismønster enn frå Garnstudio og det er vel det samme som Drops. Dumt at ein ikkje får kjøpe mønster uten garn, men kan også på ein måte forstå det. Trur du kan få kjøpe strikkehefter på Nille men anar ikkje kva slags mønster der er.
    Ønsker deg ei fin helg:) Klem.

    SvarSlett
  2. Heisan Elisabeth
    Du syr og syr og jammen meg er du en rev på strikkefronten også. Fint med off white og jeg er sikker på at det kan bli en fin tunika. Jeg strikker bare små kremmerhus jeg med knapp i. Sola stråler i dag, og det er så deilig. Man får vårfeeling faktisk. Ha en koselig helg! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Lurt å forenkle, og slippe å strikke ermer! :) Kan heller kjøpe en fin ulltrøye som passer under.

    SvarSlett
  4. Det ser vældigt spændende ud :-)))) Wow. Den skal nok blive flot... Uuuha, nu strikker jeg slet ikke, så kan desværre ikke være behjælpelig på det område. Min mor, der er super-strikker (!!), snakker også meget om det der Drops-website.

    SvarSlett