mandag 26. oktober 2015

En gave


På loppis kom jeg over en brodert duk med noen flekker på her og der.

Den hadde et koselig broderi av en som er ute og ror, og jeg tenkte med en gang på en veldig hyggelig person i familien til mannen min. 

Denne personen er ofte ute og fisker. 
I tillegg er han flinkt til hagearbeid og utrolig snill som kommer til oss med 
diverse grønnsaksplanter om våren og ferdig høsta frukt på høsten.

I år fikk vi flere poser med nydelige pærer.
I tillegg hadde han dyrka de søteste druene jeg har smakt dyrka her i Norge. 
Jeg har fryst dem ned så jeg kan bruke dem i smoothier gjennom vinteren. 

Som en liten takk, sydde jeg ei romslig toalettveske av loppekjøp-duken. 
Mottakeren ble veldig glad for gaven. 
Så utrolig gøy å lage ting til de som setter pris på det :) 



3 kommentarer:

  1. Så koselig gåve du har laga, og kjempefint broderi :) Supert gjenbruk igjen. Det høyrest ut som ein veldig snill person så det var nok ei velfortjent gåve:) Veldig hyggelig når det ein lagar og gir bort blir sett pris på ja. Synest det hadde vore dumt om det ein kanskje har brukt mange timar på å lage berre blir stua vekk og aldri brukt.

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som han fortjente en oppmerksomhet:) Kjempefint gjenbruk å lage mappe av en slik duk!

    SvarSlett
  3. Høres ut som om dere setter pris på hverandre. Må si at den var utrolig fin!!! Veldig bra tips om bruk av gamle broderier. Men ikke alle er så heldig å finne en så passer så godt til mottakeren. <3

    SvarSlett