fredag 22. mai 2015

Brukte funn


Da gikk det plutselig noen dager før jeg fikk blogga - skjedde mer på jobben enn jeg hadde regna med :) 

Her er noen fine bruktfunn siden sist. Jeg er fremdeles veldig opptatt av å kjøpe brukt, og slike fine skatter som disse må man jo bare ta vare på.

Over et helt nydelig, stort fat håndmalt av Inger Waage for Stavangerflint. Jeg har ikke sett slike før. Det er som sagt stort og formen er ikke helt rund.  
Det stod ferdig priset i bruktbutikken. Prisen var litt høy, men da jeg kom for å betale fatet sammen med flere andre uprisede ting ble det ikke så galt.

Under er det tøffe Elvira - håndmalt fra Figgjo flint. Jeg har ikke noen plan om å samle hele serviset, men sukkerkoppen brukes til teposer på bordet, og muggen kan være fin med saft i eller blomster. 



Gleder meg til jeg kan ut å plukke ville blomster - herlig sommeraktivitet :)

Har ellers hatt stor opprydning i stoffene mine så alt skal være klappa og klart til jeg hiver meg over kreative prosjekter. Det var på høy tid.  Jeg gav tre fulle bæreposer med tekstiler til bruktbutikken, men det er nesten ikke mulig å se at noe er forsvunnet :) 

2 kommentarer:

  1. Fine bruktfunn:) Kjekt med slike fine skattar -og viktig å ta vare på sjølv om ein kanskje i har direkte bruk for det.
    Men mykje bedre enn å kjøpe nye ting i allefall! Eg er også stadig på bruktjakt. Her opna ein ny og flott bruktbutikk denne veka. Det er egentlig den same som har vore her før men har flytta til eit nytt og mykje bedre lokale der det tidlegare var ein matbutikk. Og mykje nærmare her eg bur, hi hi...blir nok mange stopp der ja:)
    Ønsker deg ei flott pinsehelg! Her ser det ut til å bli innepinse for veret er mildt sagt begredelig!
    Akkurat no haglar det! Klem.

    SvarSlett
  2. Veldig fint fat. Ikke så vanskelig å finne bruksområder for det. :-)
    God pinse til deg og familien!

    SvarSlett