onsdag 13. august 2014

Skilpadde





Det er helt utrolig hvor mange ting folk kjøper, men som ikke brukes før det gies bort. 
Når vi har så god råd, så er det liksom ikke så farlig å kjøpe noe for så å ombestemme seg når man kommer hjem… 
Vi er nok bortskjemte, mange av oss.

Jeg har sydd ei lita bukse. 
Stoffet er et tilsynelatende ubrukt laken fra Ikea - kjøpt på loppemarked i sommer. 

Det vesle skilpaddemerket kjøpte jeg i fjor da jeg var på tur til New York.

En enkel måte å piffe opp stoff på :)  

Christina med denne bloggen er flink til å bruke ting på nytt. Hun har "gjenbruksmåned" nå i august. 
Ta en titt inn og bli inspirert :)

6 kommentarer:

  1. Hvor er de søde og jeg er altså pjattet med skildpadder (har haft en som kæledyr:-)). 1000 tak for link - det var sødt af dig. Jeg er vild med din tankegang omkring genbrug - mange kunne lære noget af dig.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  2. For ei kjempesøt bukse! Veldig flink med slike bukser du:) Skilpadda var skikkelig nusselig.
    Ja det er virkelig utruleg kva folk kjøper som dei egentleg ikkje treng. Når eg ein sjeldan gong er på eit kjøpesenter vert eg så overvelda over alle varer som finst rundt om i butikkane. Då lurer eg på kven som skal kjøpe alt og kva som skjer med dei. Kva med alt som ikkje vert solgt tenkjer eg.... blir det kasta, eller......? Uff nei, slik overflod er slettes ikkje bra.

    SvarSlett
  3. For en søt skilpadde! Herlig bukse. Jeg broker også gjerne sengetøystoff til syprosjekter.

    SvarSlett
  4. HEEEEJ! Åh, jeg er bagud med at læse dine inspirerende blogindlæg... Hvor er de fine de bukser :-)
    Og jeg glæder mig altid over, at du spreder det gode budskab om genbrug og bæredygtighed!
    Sød applikation - jeg har også brugt den slag rigtig meget til Bettefisens bukser - især da han var helt lille, men jeg har for nyligt købt en masse nye applikationer, som jeg skal have gang i!

    KH L

    SvarSlett
  5. Hvor er de skønne! Og så fin den skildpadde er :) Jeg er helt enig i dine tanker om genbrug. Det er et utroligt svineri at producere nyt, så det ville være så godt, hvis folk tænkte mere på miljøet i forhold til genbrug.

    Kh. Mirjam

    SvarSlett
  6. Herlig bukse du har sydd!
    Lenge sidan eg har vore innom no, men kjekt å sjå at du er 'still going strong':)

    SvarSlett