søndag 10. august 2014

Loppis


Da jeg og min kjære dro på tur til Sverige i sommer,  hadde jeg fokus på brukte ting. 

Jeg hadde drømt om å komme til "Loppis-himmelen", men det ble ikke helt som forventa. 
Herlige, fargesterke tekstiler fra 1970-tallet var det jeg drømte om å finne, men det var det smått med. Kanskje slike ting er enda mer ettertrakta der enn her? 

Uansett - jeg fant en del flotte håndarbeid: Fine nuperelleduker, heklede brikker og en nydelig linduk. Sistnevnte fant jeg riktignok på vei til Colorline-båten i Sandefjord. Duken er utrolig flott, og tanken på personen som har sittet og sydd denne for hånd gjør den enda mere verdifull. Et skikkelig stykke håndarbeid som har tatt uendelig mange timer å gjøre ferdig.

I tillegg fant jeg en sukkersøt, gammel mugge med rosedekor fra England i Sverige. 
Det er jo lov å like flere stiler ? 
Den blir kjempefin på hytta :)

Nå er det lenge til vi skal tilbake til Sverige, men jeg lurte på om noen av leserne kan tipse om gode retro bruktbutikker/"loppiser" i området fra Strømstad og til Gøteborg? Tips mottaes med takk :)    

5 kommentarer:

  1. Jeg har desværre ingen gode tips om bruktbutikker og loppiser - i det område hvor vi har hus er der ikke noget godt, men jeg kigger alligevel og en sjælden gang er man heldig:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svaret, Christina. Ja, det kommer nok litt an på flaksen :)

      Slett
  2. Den mugga var no kjempesøt då! Og ja....det er lov å like fleire stilar, det gjer i allefall eg:)
    Eg var nok litt heldigare enn deg på min loppistur til Sverige. Men så hadde eg med kjentmann då, så det var nok til stor hjelp. På vei tilbake til Norge stoppa eg og mannen på mange loppiser langs vegen, men dei fleste der var ein stor skuffelse. Spent på om du har laga veske i dag! Eg har endeleg knekt koda for vrangsying av hanken uten å lage vrengeopning. Etter å ha laga utallige vesker gjekk det plutselig ein dag opp for meg at det eg gjorde kunne like godt gjerast frå retta! Spør gjerne om råd om du står fast:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg begynte på veska i dag, men så hadde jeg feilberegna litt…. Forteller mer om det i et blogginnlegg når veska blir ferdig :)

      Slett
  3. Så søte ting. Jeg har aldri vært på loppis jakt i det området, så har dessverre heller ingen tips.

    SvarSlett