torsdag 26. juni 2014

Geometrisk fra 1960-tallet.


Jeg sydde jo en del flere grytekuter i samme slengen ;) 

Her kommer tre andre typer, kanskje litt mer "moderne"?

Det morsomme er at alle tre stoffene er gjenbruk, og både det blå og det blålilla stoffet tidligst er fra 1960-tallet, muligens eldre. 

Til oppheng har jeg sydd i blant annet lisser som følger med når man kjøper sko. Ofte ligger der ved et ekstra par i skoeskene.  Inni en del bukser er der også knytting i livet, og noen ganger drar jeg ut snora dersom den er veldig lang og mer i veien enn til nytte. 
Greit å kunne bruke dem til noe :) 

Det eneste nye i disse gryteklutene er foret.  





Disse er sydd av et brukt putetrekk kjøpt i gjenbruksbutikken. 

5 kommentarer:

  1. Hvor er de bare blevet rigtig fine :o) Kan godt lide den måde du har valgt at vinkle stoffet. Det giver en god effekt.

    SvarSlett
  2. Herlige mønster! Og smart gjenbruk:) Her blir også alt mulig rart teke vare på til seinare bruk. Alle silkeband som er i gensarar,kjolar og blusar (slike brukar å henge rundt hengaren for at plagget ikkje skal skli av) klipper eg av og samlar i ein pose. Fine til oppheng til f.eks hjerte. Det meste kan brukast berre ein har nok fantasi;)
    God helg til deg. Klem frå meg:)

    SvarSlett
  3. De er også virkelig lækre...

    De har et øje for stof!

    SvarSlett
  4. Fine grytekluter som pynter opp på kjøkkenet!
    Under her så jeg en gyngehest helt maken til den barna hadde da de var små. Jeg fant en på loppemarked som står her til bruk for barnebarn på besøk :)

    SvarSlett