fredag 4. april 2014

Blogglek


Erteposer i røde nyanser.

Jeg har endelig fått sydd litt. 

Først inspirert av fargen rød.
Jeg er med på  regnbueblogglek hos denne bloggen.
Hver uke skal vi ha ett innlegg inspirert av en bestemt farge. 
Uke 15 er rød.


(Gjett om jeg gleder meg til neste uke - det er oransje;) 



Lappene til disse erteposene klippa jeg opp for en stund siden. Jeg satte meg godt til rette med alle stoffene mine rundt meg, og  storkoste meg med å finne fine motiv som kunne passe til slike poser. En ertepose av prikkete eller stripete stoff er jo fint nok det, men til barn er det ekstra gøy med bilder av noe vi kan snakke mer om. 


Første gang jeg så ertepose som leke, tenkte jeg at det umulig kunne være spesielt populært hos de små. 
Vel - jeg tok feil. 
Barna mine har elska å leke med dem fra første stund. 
Det er noe med å holde på en slik pose. 

Tror det er litt av den samme dragningen som når man drar av hud som flasser, eller når man bare må klemme på en kvise…. 
:) :)


Da jenta mi ble 2-år, sydde jeg 12 stykker til henne. 
De har vi/hun brukt til å bygge tårn av, legge dem på rekker, brukt som lekemat, kasteredskap,
 og som utgangspunkt for samtaler om motivene.

Erteposene mine skal bli med på marked til sommeren. 
Tror jeg selger dem samlet fem og fem…

Hvilken av disse fire radene med erteposer tror du vil være mest populære hos små og store? 

7 kommentarer:

  1. Synes alle var fine. Fikk lyst til å leke selv, jeg. Erteposer er jo litt som sånne stressballer som noen klemmer på.

    SvarSlett
  2. Jeg ville slet ikke kunne vælge mellem dem...

    Men jeg burde virkelig også få syet lidt ærteposer til min Albamus

    SvarSlett
  3. Så fantastisk gøy!
    Veldig vanskelig å velge, SÅ fine alle sammen! Men tror kanskje jeg, som er godt voksen, hadde valgt den nederste rekken :)

    SvarSlett
  4. Gikk inn på butikken din for å se om du hadde lagt ut erteposer, men fant dem ikke. Jeg fikk så lyst på noen! Kan jeg kjøpe noen av deg? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Jorun. Du kan gjerne kjøpe slike av meg. Hvilke har du lyst på? Tre erteposer kan jeg sende for 32 kroner (B-post). Blir det flere, stiger portoen til 63 kr på grunn av vekta. Bare send meg en mail dersom du lurer på noe: avmeg@hotmail.no
      :)

      Slett
  5. Nei her var det ikkje lett å velge - alle er så fine på sin måte:) Trur alle vil falle i smak!
    Eg må vel sei at eg har eit litt blanda forhold til erteposar..... det var noko vi brukte mykje i gymtimane i barneskulen....og gym var ikkje akkurat mitt favoritt- fag. Men huskar i allefall at dei vi hadde der var på lant nær så fine som dine! Dei var i ganske kjedelige fargar. Lysegule og blå-grå trur eg. Og så trur eg jammen vi sydde dei i handarbeidstimen! Var nok gøyare det enn å bruke dei i gym....hi hi....Korleis vi brukte dei er eg litt usikker på, men synest minnast at vi kasta dei på kvarandre!!
    Ønsker deg ein fin søndag:)

    SvarSlett
  6. Hvor er de fine med søde motiver. Jeg er sikker på at de alle vil blive solgt som favoritter - for vi har alle forskellig smag ♥

    SvarSlett