tirsdag 20. august 2013

"Bli ny" stol


Denne stolen viste jeg i sommer. 
Den var et loppefunn som jeg måtte gjøre mye med. 
Noen gamle skumgummiputer måtte fjernes, noe skikkelig gris siden skumgummien hadde blitt til pulver. Så måtte det males. 

Takk for innspillene jeg fikk i sommer da jeg var i tvil. 
Plutselig dukka dette stoffet opp da jeg rydda, så da ble det stolpute i harlekin stil-det var jo det jeg opprinnelig hadde tenkt. 
Det passer til revens genser :)
 Stolputa er sydd med pipingkant. 
Jeg syr det på de fleste putene jeg syr nå- synes det blir finere enn uten. 


11 kommentarer:

  1. Knallstilig den stolen!! Likar kjempegodt motivet bak:)
    Og det vart veldig fint med harlekinstoff - godt du fann det! Det løner seg å rydde;)

    SvarSlett
  2. Den stolen er skikkelig fin og en fargeklatt, liker fargen og mønsteret på puta:) Hva er pipingkant og hvordan får du det til, det er fint, ser jeg:)
    Trine

    SvarSlett
  3. Stolen ble veldig fin. 😍

    Ser du runder av putehjørnet, det var smart. Jeg får lyst til å prøve igjen. Gikk greit sist jeg prøvde, men ikke helt som jeg hadde tenkt. Fått flere gode råd nå, så neste gang blir sikkert bra. Veldig pent med pipingkant.

    SvarSlett
  4. Så fin stolen ble! Og nå husker jeg at jeg kommenterte at det hadde vært morsomt om du fant et stoff med mønster som liknet klærne til dyrene, og det gjorde du!
    Veldig morsomt! :)

    SvarSlett
  5. I want a chair like that! :-)
    What an amazing shade of orange!!!
    Carly
    x

    SvarSlett
  6. God kveld:)
    jeg har sendt deg en mail angående stoffkjøp:)

    Trine

    SvarSlett
  7. FAntastisk stol!! Liker hva du har gjort med den!

    SvarSlett