mandag 15. juli 2013

Rosa roser


Det har gått flere uker uten sying, men nå kribla det sånn at jeg måtte få gjort noe. 
Her er en kjole jeg har sydd. 
Stoffet er fra mitt eget sengetøy fra jeg var lita.
Det er supertynn og myk bomull. 
Det hekla bærestykket hekla jeg i fjor. Kunne ikke bestemme meg for hvilket stoff jeg skulle velge til. Er enda litt usikker om jeg skulle valgt et annet selv om jeg syntes det ble fint med dette også.
Både bærestykket og resten av kjolen er hekla/sydd på måfå. 
Gøy av og til å bare sette i gang med et prosjekt uten noen fasit :)

Mange gjenbruksstoffer er tynne. 
Jeg har flere som egner seg veldig fint til skjørt, kjoler, skjerf og bluser. 
De faller mykt og kjennes gode mot huden.
Nesten som silke :)





13 kommentarer:

  1. Wow! Så fantastiskt söt!! Har du mönster till virkningen? Jag vill göra en likadan till min Flora!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Petra :) Jeg har dessverre ikke noe mønster, for jeg bare prøvde meg frem underveis og fulgte ikke noe mønster. Jeg er sikker på at du fint får det til når jeg ser alt det du alt har laget til henne :)

      Slett
  2. Utrolig flott kjole! Flink du er :) Jeg synes stoffet passet kjempegodt godt til bærestykket. Tror dette kunne vært et passende prosjekt for meg; kombinerer både hekling og søm. Synd det er så masse annet som ligger og venter på ferdigstilling... Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Hvor er den yndig... Jeg har også planer om at lave noget lignenede til min Alba...

    SvarSlett
  4. Den vart kjempesøt! Du treng ikkje angre på det valget der nei;)
    Veldig kjekt å berre dikte i vei, men det tek ofte lengre tid på den måten for ein må tenke meir:)Men då har du iallefall noko som ingen andre har og det er sååå gøy:))
    Her er ferien over og første dag på jobb unnagjort! Og det var verkeleg pangstart med kjempetravel dag! Så no blir det beina høgt resten av dagen:)
    Veret er sørgelig så eg går ikkje glipp av noko.....
    Fin ny veke til deg!

    SvarSlett
  5. Heihopp:) kjolen var utrolig fin, du er kjempeflink!!
    Nå skal jeg også prøve å lage kjole:) takk for ideen:)
    Klem fra Bente

    SvarSlett
  6. Så utrolig fin den ble! Det må jo være en drøm av en sommerkjole for ei lita tulle :-)

    SvarSlett
  7. Så flott den var!!! Passer fint nå når endelig sommeren kommer :0)
    Fortsatt fin ferie B0)

    SvarSlett
  8. Kjempesøt kjole! Den rosa fargen var jo veldig fin til stoffet:)

    SvarSlett
  9. Synes bærestykket og stoffet passet perfekt sammen! Fin kjole:)

    SvarSlett
  10. Nydelig kjole! Så flink du er :-) Og såesielt stas med stoff fra barndommen da :)

    Fin dag til deg. Klem Monica.

    SvarSlett