mandag 8. april 2013

Skjørt

Først: Tusen takk for alle de gode tipsene på bukseinnlegget under. Det er sabla greit med bloggvenner :)

Jeg har gjort to ting for første gang: 

-Sydd skjørt med ribb. 
Jeg hadde lyst på god sving, så jeg brukte et laaangt rektangel. Det var helt på grensa til at jeg klarte å dra ribben til. Neste gang vil jeg først sy en rynketråd før jeg syr på ribben. Da blir det nok lettere.

-Jeg prøvde også en pyntesøm. 
Symaskinen fikk jeg for to år siden, men pyntesømmene har jeg ikke prøvd. 
Syntes det ble fin bord på skjørtet. 

Bruker du pyntesømmene på maskinen din? 
Hvis "ja", hva bruker du dem til ? 
:)

15 kommentarer:

  1. Ih hvor er den fin! Jeg tror faktisk jeg har den samme søm, og nu skal den da afprøves:-) Jeg har brugt pyntesøm nogle gange - jeg bruger det til oplægning på ærmer eller nederst på kjoler, tunikaer og nederdele.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  2. Så flott det ble! Pyntesømmen skulle jeg gjerne hatt - holder på med en spencerkjole til minsten og stoffet er litt "kjedelig".

    SvarSlett
  3. Skøn model og super lækkert stof!!!
    Fedt at din maskine kan lave detaljer :)

    SvarSlett
  4. Du kan også sy et skjørt som er en sirkel, eller klippe litt skrått, da er hullet til ribben ikke så vid som hvis du syr av rektangel, og du slipper å strekke den så veldig :-)
    Ellers var jo skjørtet superflott!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips - det får jeg også prøve- det blir sikkert skikkelig svingskjørt da :)

      Slett
  5. Stiiilig! og den pyntesømmen var kjempefin! Jeg har mange pyntesømmer på symaskinen min, men kommer aldri på å prøve dem. Dette var jo utrolig dekorativt, kanskje jeg skulle teste ut dette selv!

    SvarSlett
  6. Snasent skjørt med mye sving og lekkert stoff :) Ja, jeg bruker pyntesømmene på symaskina....til å pynte på puter og andre småting da vettu:) Og kjoler til barnebarnet mitt :)

    Trine:)

    SvarSlett
  7. For å være helt ærlig, så måtte jeg nå bort til symaskinen og sjekke. Joda, den har pyntesøm, men som du sikkert skjønner, så har jeg aldri brukt dem Ü Etter at jeg har sett dette skjørtet burde jeg kanskje prøve det! Utrolig fint skjørt, knallfint stoff, og pyntesømmen ga det det lille ekstra.

    SvarSlett
  8. Heisan
    Du er en rev på symaskinen og SÅ mye du produserer! Superflink!
    Jeg syr bare mine enkle strikk-skjørt jeg.
    Dette skjørtet så veldig kraftig og godt ut i stoffet også er det jo fint med litt sving da!
    Glad tirsdag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Skjørtet var veldig søtt:) Kjekt for ei lita snuppe å snurre rundt med eit
    vidt skjørt:) Ja eg har maaange pyntesaumar på maskina mi - over hundre trur eg (har ei litt dyr maskin eg då;) ) Sjeldan eg brukar dei - men har prøvd fleire av dei. Prøver å huske kva eg har brukt dei til, men kjem ikkje på noko i farta. Brukte det oftare før då eg quilta mykje.
    Trur kanskje eg har brukt det som pynt på dokkekle. Besetta at ein ikkje skal huske bedre!

    SvarSlett
  10. Such a beautiful skirt!!!! :) xo

    SvarSlett
  11. Kjempefint skjørt! Det gjorde seg med pyntesømmen:)
    Eg har ein del pyntesømmar på maskina mi, og eg har bl.a. brukt dei slik du har gjort her. Forresten blitt lite sying her, men det tek seg nok opp når regnet kjem...

    SvarSlett
  12. Herlig skjørt!! Råfint stoff og lekre farger :)

    SvarSlett
  13. Hvor er den fin! Det er lige din stil...

    SvarSlett
  14. Hvor er det fint stof og super sødt med pyntesømmen. Jeg har desværre en gammel maskine, så ingen pyntesøm - men min svigerinde bruger det på de tasker hun syer, det ser meget fint ud

    SvarSlett