fredag 8. februar 2013

Jenga

Et lite tips om noen klosser som er veldig fine å leke med - og ikke bare for barn som er 6 år.
Jenga! 
Jenga er egentlig et spill som går ut på å bygge i høyden og så fjerne blokker annenhver gang for å se hvem som river tårnet = taperen. 
Ingen av barna har spilt dette spillet med klossene. Mellomste gutten min elska å bygge med dem, nesten mer enn legoklossene. Han laga tårn og garasjer til bilene sine. 
Nå er det minste bøllefrø som bygger tårn av dem. Eldstemann og hun synes også det er gøy å sette dem opp som dominoklosser og så tippe dem over og se når de faller. 

På et loppemarked fant jeg en ekstra boks så nå har vi maaange klosser :) 

5 kommentarer:

  1. Disse husker jeg at jeg har sett før. :-)

    Unger finner alltid ut egne måter å bruke ting på. Bra å se at fantasien gir nye muligheter.

    SvarSlett
  2. Haha, Jenga is a very versatile game isn´t it? We hardly play the actual game but the bricks are rather used as wooden constructing blocks ;) Funny enough Jamie prefers them to the colored ones ;)

    SvarSlett
  3. Dette er gøy! Stor favoritt hos eldstemann som behersker det bedre enn foreldrene :)

    SvarSlett
  4. Desse har eg aldri sett før, men ser ut som ei artig leike/spel:)
    Kjekt når dei små får utfalde seg og bruke fantasien. Mine to var veldig flinke til å leike seg - det gjekk mest i duplo, lego og brio togbane.
    Favoritten var nok lego - kan enno høyre krafselyden dei laga når dei grov i kassa etter klossar!!

    SvarSlett