tirsdag 24. juli 2012

Norsk produksjon fra 1960-tallet?


Lekker og annerledes produksjon fra Norge. 
Jeg vet ikke om de er fra 1950-eller 1960-tallet, men tror denne er fra sistnevnte.


Bollen er merket under med "Olden". 
Når man ser hvor vakkert det ser ut i Olden (se her), så skjønner jeg godt at de finner inspirasjon til å lage fine ting der... 

(Nå til dags er det vel kjente Moods of Norway som kommer fra Stryn like i nærheten som lar seg inspirere 
av den flotte naturen.
  
En nydelig bolle som jeg har fått av ei snill tante:) 


Tallerkener i ulike farger har jeg også. 
De er ikke fra Olden.  
Jeg velger selvsagt å vise den flotteste fargen, men jeg har blå, grønn og lilla også. Noen av dem er blitt misfarget i vaskemaskin før mannen min kjøpte dem til meg på loppemarked :)

Så husk: De tåler ikke oppvaskmaskin og får ganske lett skrap dersom man ikke passer på. 
Jeg hadde en liten lysestake med samme fasong som bollen øvest. Den la jeg i veldig varmt vann, for det var noe kliss jeg ville fjerne. Da løsna de to delene fra hverandre, så limet tålte ikke det heller.  
Jeg har prøvd å finne ut noe om disse produktene, men synes det er lite å finne, spesielt om produksjonen i Olden...
Noen som kan bidra med litt informasjon? 

2 kommentarer:

  1. Det er da en sjov skål! Den får mig til at tænke på en solnedgang. :)

    SvarSlett
  2. Så kul den var! Kan dessverre ikke bidra noe med noe info...

    SvarSlett