onsdag 25. juli 2012

Kongeblå

Nydelig blå brokade. 

En lekker kjole som er sydd av mamma, og også den ble brukt på "Amerikabåten" på vei hjem fra New York i 1965.
Det var rett før jul, og jeg har hørt utallige ganger om all den gode maten som de hadde ombord. 
Min far glemte aldri dessertene, for han likte så godt søtt :) 

 
Kjolen ville blitt finere om jeg hadde "glatta  den ut" litt med strykejernet...på svakeste varme :)

Jeg liker godt lengden på ermene.
Min mor tror at hun enda har mønsteret, og jeg kunne godt tenke meg å sy en ny i et annet stoff :)

7 kommentarer:

  1. Flott kjole, jeg likte den forrige kjole og.
    Kjekt med slikt gammelt man tar frem igjen.
    C

    SvarSlett
  2. Hvor er det en smuk kjole! Og den sidder fantastisk på dig! :)

    Det gør den da også ekstra speciel, at den har en historie og er lavet af din mor. Jeg kan lige se, hvor fin den også kunne være i andre stoffer. :)

    SvarSlett
  3. Så fin!!! Og så moro at du kan bruke den! Satt som et skudd :)

    SvarSlett
  4. Kjempeflott kjole!Og passa deg godt:-)

    SvarSlett
  5. Kjempefin, din mor er flink til å sy! Og du må da være støpt i din mors fasong, alt sitter jo helt perfekt på deg. Morsomt med alt du legger ut :-)

    SvarSlett
  6. Flott kjole! Fargen var no berre nydeleg:)

    SvarSlett