tirsdag 5. juni 2012

Plukk blomster :)

Jeg har laget bildecollage for første gang. Litt mye stress syntes jeg så jeg får se hvor ofte jeg gjør det :) 

Skogen bugner nå av blomster så det er bare å løpe ut og plukke. 
Jeg har alltid likt å plukke blomster. Da jeg var liten, var det  alltid min far som tok meg med på tur. Han visste hvor alle de ulike blomstene likte seg best. Han var vokst opp på gård og var vant til å ferdes mye ute. 
Hver gang jeg plukker en bukett den dag i dag, tenker jeg på ham.

Plutselig en dag stod denne fine Lotusgryta i bruktbutikken. Etter at min mann snakket meg fra en Lotus tekanne til 39 kroner, går jeg ikke fra en slik godbit igjen. 
(Han gjorde det jo godt igjen til jul, så dette var ikke ment som kritikk av min kjære  ;)

9 kommentarer:

  1. Markblomster er det finaste eg veit og prestekragen har vore min favoritt sidan eg var lita jente. Eg var og ei blomsterpike(er det fortsatt..) og har alltid likt å plukke blomster. Herlig tid no ja når skogen bugnar.
    Flott panne du har funne. Herlig farge.

    SvarSlett
  2. Syntes collagen din var flott jeg, men jeg er helt med på at det tar litt tid. Koselig med gode minner, markblomster og søt kjele da :)

    SvarSlett
  3. Herlige sommer bilder!!

    Så fint du likte forklekjolen jeg sydde:)
    Tenker din mann godt vet hva du liker ;)

    Hyggelig du vil følge meg, jeg liker også å følge blogger i nærområdet....

    Fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  4. Gleder meg til det blir mere blomster her og! Litt kaldt enda! Jeg har maken kjele,etter bestemor!

    SvarSlett
  5. Ble veldig nysjerrig på hva du fikk jul nå. :-))

    Det er ikke noe som gjør et rom så koselig som nyplukkede blomster! Koooos!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe-jeg blogget om julegaven 27.12 i fjor så du må bare ta en titt :)

      Slett
  6. For en fin collage! Nydelige blomster og DEN fine lotuskasserollen! Jeg har den samme i rød. Mannen min setter den til stadighet i vaskemaskina når jeg ikke ser det, så fargene begynner å bli blassere. Ikke så lett for mennene å se den høye verdien i emaljekjeler;)

    Jeg er også glad i blomster. Gutten min som snart blir to kom til meg med sin første blomsterbukett her om dagen, da fikk jeg tårer i øynene! De var ikke plukket i skogen, men snarere fra bestemors blomsterbedd ispedd løvetann fra plena. Men jeg tror det er den fineste lille buketten jeg har sett likevel! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Måtte le av den beskrivelsen av din mann - hørtes veldig kjent ut ;) Og den første blomsterbukett - herlig :)

      Slett