søndag 10. juni 2012

Favorittmønster

Jeg ble så utrolig godt fornøyd med den lilla blusen jeg sydde her, så jeg bestemte meg for å lage fire stykker i ulike farger og stoffmønster som minien kan bruke nå i sommer. 

Mønsteret er jo etter Gynther selv om jeg har gjort noen små endringer. De har fått korte ermer og ny bunn.
(Kan man da si "sydd etter eget mønster"?  ;)

Jeg har valgt å ikke ha knapp,for da syntes jeg blusene fikk et "lettere", "luftigere" og enklere preg. 

Det kan være jeg syr noen med knapp...

Klær med utgangspunkt i primærsnittet er greie til små barn, og det er i grunnen slike klær jeg selv bruker mest også. 

Nå er det ikke riktig T-skjortevær her. 
Vi får håpe at det snart blir litt varmere så vi slipper å ha body under de nye blusene :)

12 kommentarer:

  1. Wauw den er SÅ lækker......
    Jeg må have E.G. bogen fundet frem, sådan én kan Emil sagtens bruge, måske i blå retro farver.

    SvarSlett
  2. Herlig bluse!! Utrolig flott stoff,og du syr så jevnt og fint! Ha en fin dag! KLEM.

    SvarSlett
  3. Herlige bluser disse:) Enkelt og greit med grunnmønster og de ble finere uten knapper:) herlig stoff:) Flink og produktiv du er:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  4. Åh lavede SÅ mange af disse skjorter sidste sommer, og MÅ også igang i år. Indtil nu har det kun blevet ved tanken, men er ret sikker på at jeg snart går amok :0)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg lavede dem i øvrigt ligesom dig uden knap.

      Slett
  5. Hvor er den fin! Du er altså bare god :-)

    SvarSlett
  6. Å, så tøff! Tror jeg må låne denne boka fra mamma igjen. Har noen stoffer som skriker etter å bli ei sånn tøff skjorte.
    Fantastisk fint stoff forresten.

    SvarSlett
  7. Sikke en lækker skjorte. Elsker farven !!

    SvarSlett
  8. Den er virkelig god den model - skal vist reservere den bog på biblioteket. Elsker den farve-kombination.
    K.h.
    Christina

    SvarSlett
  9. Nydelig skjorte!!
    JEg har pleid å lage noen skjorter/bluser til sommeren, men i år har ejg ikke gjort det. Nå inspirerte du meg virkelig til å sette igang :-)
    Fin torsdag til deg!

    SvarSlett