søndag 23. oktober 2011

Gyngehest og cordfløyelsbukser


Hils på min gamle gyngehest fra 1970-tallet. 
Den fikk litt hard medfart da guttene var små, men med litt knokefett (og godt lim) fikk vi fiksa den.  Elsker den enkle hesteformen. 

Tulla mi går rundt her. Hun begynte å gå da hun var 9 mnd...puh! Å stå og ri på hesten er voldsomt stas. Vi må passe på at hun ikke faller til sida, for hun blir så veldig ivrig og balansen er ikke helt hundre enda... 

En annen flink blogger har også blogget om gyngehest i dag - ta en titt der også da vel :-)


Var på bruktbutikk og gjorde et lite funn fra 1970-tallet: snekkerbukse i cordfløyel og liten rød koffert. Yess! 

Det var også en utrolig tøff vinterjakke i orange med fuskepelskrage og et lite brodert dyr på siden, men stoffet var "uber"syntetisk så jeg ville ikke bruke den på minien. Hadde den vært i bomull så hadde den garantert fått bli med hjem...kjenner at jeg enda lurer på om jeg skulle kjøpt den med når jeg skriver dette...typisk meg å ikke klare å bestemme meg!


Cordfløyel var tingen på 1970-tallet. 
De små koffertene var også vanlige på barnerommene. 
Denne blir fin til dukketøyet jeg syr til Tjorvendukka


 

Har funnet frem min egen røde og blå snekkerbukse fra da jeg var lita. Synes den er skikkelig tøff selv om den er helt tynnslitt på kneene. Jeg vil sette på et par hjertelapper, eller kanskje eplelapper?  
JA til å ta vare på gamle ting :-)


6 kommentarer:

  1. He he :) Måtte le litt av kommentaren din, men ser jo at den flotte herremannen skiller seg litt ut i bloggrollen din ja ;)
    Flott bukse, og en sånn koffert kunne jeg også tenkt meg :)
    Ha en fin søndag :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. Haha neimen tenk det?! Morsomt og litt skummelt. Flott gyngehesten deres er! Vakker! Kan hende jeg må låne litt av mønsteret og male opp vår hest`s hode på nytt, det er sjarmerende og forferdelig slik det ser ut nå ;)

    Cordfløyel og slik en koffort er elsk! Hadde lett tatt de med meg hejm jeg også.

    God søndags hilsen fra Mumsi

    SvarSlett
  3. Det er gøy å se sånne 70-tallsting som faktisk er in nå! Har også barn som begynte å gå tidlig, så jeg kjenner til dette med litt dårlig balanse...

    SvarSlett
  4. Veldig kule bukser! Fant noe lignende til Ask i blått på et loppemarked, har brukt den masse, men nå er den for liten :-)

    SvarSlett
  5. Gyngehesten min, jo! Så moro å se..... Vet du mer om den? Jeg har arvet min fra eldre søsken, så visste ikke en gang at den var fra 70-tallet, men er selv født i 78, så det stemmer nok. Har en treåring og en på halvannet som har prøvd seg på den, men den knirker og sliter og når det falt av en treflis fra setet reddet jeg den unna. Nå står den på hobbyrommet klar til reparasjon. Trelim og knokefett, da du? =)

    SvarSlett
  6. Jeg brukte mye cordfløyel på 70 og 80 tallet, men likte best bredstripet for de smalstripete lagde sånn svosh lyd.

    SvarSlett