fredag 23. september 2011

Fint stoff...


Jeg er som mange andre bloggdamer veldig glad i Graziela-stoff. 
Hjertestoffene her er slike stoff.

Fargene er akkurat slik som jeg liker, så disse skal brukes med stor "omhu" ... 

Å ha en fin stoffsamling er litt som å samle på kunstverk. Jeg blir i godt humør av å se på alle de fine fargene og mønstrene, og  det begynner å krible i fingrene etter å lage noe. Har nok av ideer, men altfor lite tid...Noen som kjenner seg igjen?



Jeg er veldig glad og takknemlig for at flere av mine venninner har gitt meg brukte klær til jenta mi. 
Å arve tøy slik er topp, men det er ikke til å komme bort ifra at det er mye rosa... 

Selv velger jeg gjerne brun, orange og gul, men utvalget i klesbutikkene er ikke alltid det beste med tanke på de fargene. Det er jo lilla og rosa som er "hot" virker det som...

Her har minien en gammel lue min mor sydde til meg. Det er tydelig at jeg fikk disse fargene inn med morsmelken  ;-) 


Dette er en gammel duk som skal bli forklekjole, men jeg har ikke bestemt meg for baksidestoff enda. Jeg får sette meg på soverommet og kikke på stoffene jeg har.  

(Godt at jeg er lykkelig gift, for ellers ville vel sjekkereplikken min på byen vært: Skal du være med hjem og se på stoffsamlingen min?)

:-)


11 kommentarer:

  1. Ja, verkligen härliga tyger! Man blir glad av att se dom. :-)

    SvarSlett
  2. Flotte stoff! Eg også likar Graziela veldig godt:)
    Det blir nok ein flott kjole i det fine stoffet:)

    SvarSlett
  3. Jeg vokste også opp med de oransje og brune fargene, og elsker gammelt barnetøy. Enig at det blir mye rosa :)Prøver også å finne noe i andre farger. Dagens outfit har vært hel grønt for lillemor :)
    Kjenner meg veldig igjen i å ha mange ideer og lite tid. Det kribler virkelig i fingrene, og det er mye som skal rekkes under dupper og etter leggetid.

    Ha en finfin lørdag.

    SvarSlett
  4. Nyyydelige farger♥. Husker rom med slik tapet fra mine yngre dager:). Blir nok en herlig kjole♥.

    Ha en fin lørdag.

    Klem Marita

    SvarSlett
  5. Stilige stoff du har. Og veldig fin blogg. Jeg og har opparbeidet meg en god stoffsamling og blir i godt humør av å se på den. Men synes samtidig det er litt vanskelig å sy i stoff man har, det er jo så fint og skal liksom bare være der. :)
    C

    SvarSlett
  6. Hihi, godt du er gift ja, spørs om den sjekkereplikken hadde gjort seg..;)

    SvarSlett
  7. Hehe...En annen variant hadde vært "når vi får barn kan jeg sy klær til dem"...Det hadde kanskje også skremt noen bort ;) Ha en nydelig søndag!

    SvarSlett
  8. Mathildes skatter: Ja, grønn er en super farge til jenter den!
    InaPina : Ja, jeg har det helt på samme måten. Noen stoffer tør jeg nesten ikke klippi i for kanskje jeg finner på noe enda lurere å sy av dem senere...
    Bringebær: Ja, den replikken hadde vært knall å ha i bakhånd dersom man traff noen man egentlig ikke var så interessert i ;-)

    SvarSlett
  9. Åååå vilka underbara tyger!
    Jag älskar tyger!
    <3

    SvarSlett
  10. Tror vi kan slå fast at du har de mest velkledde ungene i byen!

    SvarSlett
  11. Elsker kombinasjonen av oransje/gul og brun!!

    SvarSlett